بلاگ

hejrati
/ دسته‌ها: مجله باربری

چک لیست اسباب کشی

 

ما می‌دانیم که جابجایی می‌تواند هیجان‌انگیز و استرس‌زا باشد، و می‌خواهیم مطمئن شویم که در این فرآیند چیزی را فراموش نکنید. برای اینکار از چک لیست اسباب کشی استفاده کنید تا مطمئن شوید همه چیزهایی را که باید قبل و در حین حرکت خود انجام دهید را پوشش داده اید:

3-4 هفته قبل از تاریخ انتقال خود آماده سازی را شروع کنید و تهیه چک لیست اسباب کشی را شروع کنید:

فهرستی از همه چیزهایی که باید جابجا شوند تهیه کنید.

اولویت اول شما باید برنامه ریزی از قبل باشد. مطمئن شوید که تمام وسایل خود را مرور کنید و لیستی از هر چیزی که قرار است جابجا شود تهیه کنید. از تمام اتاق های خانه دیدن کنید و تصمیم بگیرید چه چیزی را با خود ببرید واز شر چه چیزی خلاص شوید.


هر لباس یا وسیله ای که نمی خواهید را مرتب کنید و اهدا کنید.

هنگامی که فهرستی از تمام اقلامی که می خواهید نگه دارید تهیه کردید، ممکن است بخواهید آنها را دوباره بررسی و مرتب کنید تا فهرست نهایی تهیه شود. همچنین، ممکن است در نظر داشته باشید که هر اقلام ناخواسته‌ای را که تصمیم به ترک آن دارید، مانند لباس، مبلمان، ظروف آشپزخانه و غیره را اهدا کنید.


یک گاراژ فروش داشته باشید یا آنها را به صورت آنلاین لیست کنید تا از شر موارد ناخواسته خلاص شوید.

شما نمی توانید به سادگی اشیا را در سطل زباله بیندازید یا همه چیز را اهدا کنید. بسیاری از اقلام می توانند ارزشمند باشند اما به سادگی در فضای جدید شما جا نمی شوند. اگر در خلاص شدن از شر چیزهایی که با خود نمی برید مشکل دارید، یک راه آسان این است که یک فروش آنلاین وسایل دسته دوم  را سازماندهی کنید یا عکس بگیرید و چیزهای خود را در بازار دیوار و شیپور و ... بفروشید.


- شروع به جمع آوری لوازم متحرک مانند جعبه و روزنامه برای بسته بندی کنید.

جعبه ها و مواد بسته بندی مانند نوار، حباب، نشانگر و غیره را برای بسته بندی سفارش دهید یا خریداری کنید. همچنین حتماً اقلام خاصی مانند روکش تشک، جعبه کمد، جا ظرفی و ... را سفارش دهید.


- فرم تغییر آدرس را به اداره پست خود ارسال کنید.

پس از نقل مکان، نمی‌خواهید نامه‌های بانکی، نامه‌های مهم یا صورت‌حساب‌هایتان به آدرس قدیمی‌تان برود. همیشه بهترین کار این است که تغییر آدرس را زودتر به اداره پست خود ارسال کنید، بنابراین شروع به دریافت نامه در آدرس جدید خواهید کرد. به اداره پست خود بروید و فرم تغییر آدرس را پر کنید.


- شرکت حمل و نقل خود را انتخاب کنید.

3-4 هفته قبل از تاریخ پیش بینی شده اسباب کشی با خدمات حرفه ای جابجایی تماس بگیرید. کاوش گزینه های خود را شروع کنید و فقط به یک نقل قول تلفنی تکیه نکنید. علاوه بر این، ممکن است امکان پذیر باشد. شرکت حمل و نقل مورد نظر شما برای زمان و تاریخ رزرو شده است. برای برنامه ریزی و برآورد نیازهای خود زمان بیشتری را برای حرکت حرفه ای اختصاص دهید. 

مواردی را که قابل جابجایی نیستند (قوطی های استفاده شده و غیره) بررسی کنید و آنها را در چک لیست اسباب کشی بیاورید.

به دنبال مواردی باشید که قابل جابجایی هستند یا مواردی که ممکن است به زمان و تلاش بیشتری نیاز داشته باشند.  تجهیزات سنگین نصب شده و جابجایی آنها بسیار سخت است.


اجاره انبار

خانه جدید شما ممکن است در حال بازسازی باشد یا ممکن است یک دوره انتظار قبل از اینکه بتوانید مالکیت کامل را به دست بگیرید. فضایی را برای نگهداری کوتاه مدت تجهیزات سنگین یا سایر تجهیزات ارزشمند خود اجاره کنید. شرکت های حمل و نقل معمولاً فضای ذخیره سازی را با قیمت های تخفیفی ارائه می دهند. همیشه خوب است قبل از رزرو با جابجایی ها و چک لیست اسباب کشی را کامل کنید. 


2 هفته تا جابجایی

خانه خود را با بسته بندی وسایلی که کمتر استفاده می کنید (مجلات، کتاب و غیره) شلوغ نکنید.

با بسته بندی وسایلی که کمتر استفاده می کنید شروع کنید، مانند کتاب، تزئینات کریسمس، وافل یا ست های ظروف. ممکن است بخواهید ارزش هر کالایی را که بسته بندی می کنید یادداشت کنید. 


فرش و موکت را تمیز کنید و پس از بازگشت بسته بندی کنید.

قبل از نقل مکان به خانه جدید، فرش و موکت خود را تمیز کنید. نظافتچی ها معمولا آنها را بسته بندی شده پس می دهند. ممکن است نخواهید آنها را بیرون بیاورید تا زمانی که به مکان جدید خود نرسیده و شروع به باز کردن بسته بندی کنید.


برای تأیید ارزش، یک ارزیابی کتبی از کالای عتیقه دریافت کنید.

هنگام بسته بندی، حتما به قیمت اقلام با ارزش ویژه مانند عتیقه جات توجه کنید. این موارد ممکن است نیاز به بیمه اضافی از شرکت حمل و نقل شما داشته باشند. آسانسور اتومبیل را رزرو کنید و در صورت وجود، ترتیب پارک کامیون را تأیید کنید. اگر به طبقه بالایی آپارتمان نقل مکان می کنید، باید آسانسور رزرو کنید. این باعث می شود که برای افرادی که در این فضا زندگی می کنند، دردسر کمتری ایجاد کند. همچنین اگر در یک فضای مشترک زندگی می کنید، پارکینگ کامیون را تأیید کنید و از قبل اجازه بگیرید.


برای انتقال بیمه نامه خود (زندگی، صاحب خانه، اجاره نشین) با شرکت بیمه تماس بگیرید.عاقلانه است که به شرکت بیمه خود اطلاع دهید و سیاست های انتقال را تنظیم کنید. فهرستی از دوستان، شرکت ها و حساب های شخصی ایجاد کنید که باید از جابجایی آینده شما مطلع شوند.

فهرستی تهیه کنید تا به افراد مرتبط اطلاع دهید که در حال جابجایی هستید، به خصوص با بخش منابع انسانی در دفتر شما که قصد نظارت بر حرکت را دارید و به یک روز تعطیل نیاز دارید. کارفرمای شما موظف است در صورت نیاز به جابجایی، به شما اجازه دهد که یک روز مرخصی بگیرید. اما حتما از قبل به آنها اطلاع دهید.  قبل از نقل مکان به تعمیرات جزئی خانه بپردازید (مخصوصا اگر از آپارتمان نقل مکان می کنید). به محض اینکه وقت پیدا کردید، قبل از نقل مکان به تعمیرات جزئی خانه رسیدگی کنید. 

باربری در شهر قدس 

باربری قلعه حسن خان

مطلب قبلی بسته بندی مواد غذایی برای اسباب کشی
مطلب بعدی راهکار برای دردسر های اسباب کشی
پرینت
678 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید