بلاگ

hejrati
/ دسته‌ها: مجله باربری

عامل موثر در قیمت باربری

 

اگر کسب و کار شما شامل موجودی است - خواه عمده فروش، تولید کننده یا خرده فروش باشید - هزینه حمل و نقل یکی از هزینه های کلیدی انجام تجارت است. هزینه های حمل و نقل اغلب بسیار نامشخص است. ممکن است یک تاجر از عامل موثر در قیمت باربری برای یک محموله اطلاعی نداشته باشد تا زمانی که حامل یک فاکتور چند هفته بعد ارسال کند. اگرچه هزینه های حمل و نقل اغلب نامشخص است، اما آنها یک رمز و راز کامل نیستند. همانطور که در اکثر موارد خروجی، آنها به طیف وسیعی از شرایط اقتصادی بستگی دارند. بیایید به برخی از عامل موثر در قیمت باربری نگاهی بیندازیم.



هزینه های سوخت

عامل موثر در قیمت باربری دریایی و زمینی البته با قیمت سوخت مرتبط است. با کاهش قیمت سوخت، حمل و نقل کشتیهای کانتینری و کامیونهای باری ارزانتر میشود و قیمت حمل و نقل کاهش مییابد. پس انداز (یا ضرر) به مصرف کنندگان منتقل می شود - یا به طور غیر مستقیم یا از طریق یک جزء هزینه سوخت که در مدل قیمت گذاری یک شرکت حمل و نقل تعبیه شده است. و البته، اگر قیمت سوخت افزایش یابد، حامل ها هزینه اضافی را به بازرگانان منتقل می کنند.


بازار کار برای رانندگان تجاری

افزایش دستمزدها و رقابت بین شرکت‌های حمل‌ونقل برای رانندگان کامیون می‌تواند تأثیری صعودی بر هزینه‌های حمل و نقل داشته باشد. با بازنشستگی رانندگان مسن تر، شرکت های حمل و نقل ممکن است برای یافتن اپراتور برای وسایل نقلیه خود دچار مشکل شوند. استخدام رانندگان جدید دشوار است. این کار می تواند سخت باشد و معمولاً به کلاس دیگری از گواهینامه رانندگی نیاز دارد (دوره هایی برای صدور گواهینامه رانندگان تجاری جدید ممکن است هفته ها یا حتی ماه ها طول بکشد). علاوه بر این، بسیاری از شرکت‌های باربری  برای رقابت با موقعیت‌های رانندگی کامیون «داخلی» که تمایل به پرداخت بیشتری دارند و  استرس کمتری را شامل می شوند رغبت دارند. 


تقاضا برای حمل و نقل

قیمت گذاری به همان اندازه که به هزینه های واقعی و اساسی بستگی دارد به حجم محصول ارسال شده توسط اپراتورها نیز بستگی دارد. اگر ظرفیت محدود باشد، اپراتورها ممکن است تمایل داشته باشند که فضای محدود را با قیمت بالاتر بفروشند. از سوی دیگر، اگر کسب و کار کند باشد، ممکن است از یک اپراتور صحبت شود تا نرخ رقابتی تری را حداقل در کوتاه مدت ارائه دهد.


وفاداری مشتری

بازرگانانی که می توانند یک شرکت حمل و نقل منظم و ثابت را ارائه دهند، در موقعیت مناسبی برای دریافت نرخ ترجیحی قرار دارند، به خصوص اگر تقاضا در سراسر صنعت کم باشد.


ظرفیت وسیله نقلیه

برخی از شرکت های حمل و نقل، ناوگان قدیمی و کوچکتر را اداره می کنند. در حالی که این کامیون‌ها کاملاً کافی هستند، کامیون‌های جدیدتر برای به حداکثر رساندن فضای ذخیره‌سازی طراحی شده‌اند و به کامیون اجازه می‌دهند فضا را حتی بیشتر تقسیم کند.


مقررات دولتی

مقررات ممکن است مستقیماً بر صنعت حمل و نقل وعامل موثر در قیمت باربری نتیجه آن تأثیر بگذارد و عامل موثر در قیمت باربری باشد. برای مثال، دولت ها اغلب حداکثر ساعات رانندگی را برای اپراتورهای تجاری تعیین می کنند. سایر مقررات دولتی نیز ممکن است بر هزینه حمل و نقل تأثیر بگذارد. برای مثال، برآورد شده است که طرح تجارت انتشار گازهای گلخانه ای به ازای هر هزار کیلومتر سفر، هزینه های حمل و نقل را چندین برابر افزایش می دهد.



شهرت شما به عنوان یک تاجر

قیمت اعلام شده توسط یک حامل حداقل تا حدی منعکس کننده انتظارات حامل در مورد بسته بندی پالت ها و زمان بارگیری است. اگر به بارگیری سریع شهرت دارید، ممکن است برای جبران هزینه کمی کمتر از شما دریافت شود.

کلام آخر

نرخ حمل و نقل، هزینه حمل و نقل یک محموله خاص از مبدا تا مقصد است. عوامل متعددی بر این مفهوم تأثیر میگذارند که همه آنها ممکن است به بودجه بندی کمک کنند. این محتوا شما را با قیمت گذاری، عامل موثر در قیمت باربری، افزایش ها یا کاهش هزینه ها و قطعات دخیل در فرآیند حمل و نقل و هزینه های شما آشنا نمود. هیچ فرمول مشخصی برای محاسبه قیمت وجود ندارد. هر شرکت بر اساس هزینه ها، حاشیه سود و واسطه ها قیمت نهایی را اعلام می کند. انبارها، بسته بندی، بیمه، تهیه اسناد حمل و نقل، دستمزد نیروی کار، قیمت سوخت، استهلاک تجهیزات، مالیات، عوارض گمرکی، هزینه های بازرسی محصول، هزینه کانتینر، مجوز و حاشیه سود ماهانه و سود شرکت از هزینه های معمولی است که در قیمت نهایی موثر است. موارد دیگر دائمی نیستند و گاهی اوقات به لیست بالا اضافه می شوند، مانند افزایش موقت نرخ در روزها و مناسبت های خاص مانند عید،، تابستان، پاییز و غیره. پارامترهای عوامل متعددی بر نرخ حمل و نقل تأثیر می گذارد. مهمترین عامل مسافتی است که کالا باید طی کند. نرخ حمل و نقل نیز به نوع کالا، وزن و اندازه ارسال بستگی دارد. سایر عوامل موثر بر نرخ حمل و نقل شامل زمان سال و در دسترس بودن خدمات حمل و نقل است. برخی از این عوامل است که توضیح داده شد. بطور کلی عامل موثر در قیمت باربری و یا عوامل موثر نرخ بار عبارتند از: نحوه حمل و نقل و نوع وسیله ی نقلیه، وزن، اندازه، مسافت، نقاط تحویل، مبدا و مقصد کالا و نوع کالایی که حمل می شود همه و همه در قیمت باربری نقش اساسی و مهمی داشته و سبب تفاوت قیمت در نرخ های موجود در باربری ها می شود.

باربری در شهر قدس 

باربری قلعه حسن خان


مطلب قبلی محاسبه قیمت اسباب کشی
مطلب بعدی بسته بندی وسایل بدون نیاز به جعبه
پرینت
548 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید