بلاگ

hejrati
/ دسته‌ها: مجله باربری

تمیز کردن وسایل آشپزخانه قبل از اثاث کشی

هیچ چیز مانند وسایل تمیز آشپزخانه را درخشان نمی کند. قبل از اسباب کشی یکی از مهم ترین نکات این است که همه وسایل آشپزخانه را تمییز کرده و سپس بسته بندی کنیم تا همه چیز برای نقل مکان به یک خانه جدید مهیا باشد. پس باید به لوازم خود کمی عشق نشان داده با نظافت آنها ظاهرشان را زیبا کنیم و تا آنها هم با عملکرد بهتر از شما تشکر کنند. در ادامه اصول تمیز کردن وسایل آشپزخانه قبل از اثاث کشی را بررسی خواهیم کرد.

یخچال شما

تمیز کردن وسایل آشپزخانه قبل از اثاث کشی را با فضای پشت یخچال شروع کنید، این فضا بدون شک کثیف ترین متر مربع خانه شما است. آنجا یک محل ملاقات برای گرد و غبار، کثیفی ها و انبوهی از چیزهای دیگر است که از چشمان تیزبین شما جا مانده است. برای تمیز کردن، یخچال را بیرون بکشید و هر چیزی را که پیدا کردید پاک کنید. سپس  پشت یا زیر یخچال خود را جارو برقی بزنید اینکار فشار کمتری به موتور یخچال وارد می کند و عمر آن را طولانی می کند.

واشرهای شل درب را تعویض کنید — دفترچه راهنمای یخچال را برای شماره قطعات جایگزین بررسی کنید و واشرهای جدید را در مراکز بهبود خانه یا با جستجوی آنلاین پیدا کنید. با یک مهر و موم محکم تر، از مزایای اضافی صرفه جویی در انرژی برخوردار خواهید شد. هر ماه، واشرها را با آب گرم و صابون پاک کنید. بشویید و خشک کنید. کمی آب صابون یا محلول 50-50 آب و سرکه سفید داخل و خارج یخچال شما را تمیز و درخشان می کند. قفسه ها و تردهای ترد را هر هفته یا هر زمان که ریزش کردید پاک کنید. اثر انگشت روی بدنه بیرونی فولاد ضد زنگ را با یک پارچه مرطوب بردارید. بعد از خالی کردن یخچال و طبقه هایش آن را ب

مشاهده بیشتر : باربری قلعه حسن خان

اجاق گاز و فر شما

برای تمیز کردن وسایل آشپزخانه قبل از اثاث کشی اگر به سراغ اجاق گاز می روید باید بدانید که اکثر اجاق ها دارای گزینه های خود تمیز شونده هستند. ما صمیمانه توصیه می کنیم اجازه دهید فر کار را برای شما انجام دهد. اما چند نقطه وجود دارد که گزینه self-clean به آن‌ها نمی‌رسد، مانند سوهان اطراف لولاها و چارچوب درها، و فضای جمع‌آوری خرده‌ها بین اجاق‌های دوتایی. می توانید آنها را با سرکه یا آب صابون پاک کنید.

مانده غذاهای سوخته روی گاز یا فر با کمی جوش شیرین روی یک اسفنج یا مقداری اسپری پاک کننده فرهای تجاری از بین می رود. (حتما قبل از اسپری یک پنجره را باز کنید تا از بخارات آنها اذیت نشوید.) عادت کنید پس از استفاده از اجاق گاز آن را به سرعت پاک کنید و ممکن است دیگر مجبور نشوید آن را بشویید.


برای تمیز کردن اجاق گاز:

سینک خود را با آب گرم و صابون پر کنید. مشعل‌ها، دستگیره‌ها و دریچه‌های هود (در صورت مناسب بودن) را برای چند ساعت خیس کنید. سپس اسکراب کنید. در صورت لزوم تکرار کنید.

اگر صفحات گاز فلزی رنگ‌آمیزی شده از جنس فولادی هستند، آن‌ها را تعویض کنید.

خرده هایی که در شکاف های بین اجاق گاز و پیشخوان افتاده اند را جاروبرقی بکشید. با سر جارو برقی درزهای گاز را پاک کنید.


ماشین ظرفشویی شما

فکر می کنید نیازی به تمیز کردن ماشین ظرفشویی خود ندارید زیرا هر بار که از آن استفاده می کنید خود را تمیز می کند. اما باید زهکشی در پایین دستگاه را از نظر وجود آب بررسی کنید و واشرهای اطراف در را پاک کنید تا از مهر و موم محکم اطمینان حاصل کنید. هفته ای یک بار، با قرار دادن یک کاسه سرکه سفید روی قفسه بالایی و خالی کردن آن برای یک چرخه کامل، سبب پاکسازی و ا خوشبو شدن لباسشویی می شود..


مایکروویو شما

تمیز کردن وسایل آشپزخانه قبل از اثاث کشی به مایکرویو رسید. بهترین راه برای حذف مواد غذایی پخته شده این است که یک ظرف مخصوص مایکروویو را با آب پر کنید، آن را در مایکروویو قرار دهید تا آب بجوشد، و اجازه دهید چند دقیقه بماند در حالی که بخار باعث از بین رفتن تفاله ها می شود. 


توستر شما

توستر خود را از برق بکشید، خرده گیر آن را بیرون بکشید و بشویید و دستگاه را روی سینک تکان دهید تا از شر خرده نان و غذا خلاص شود. قبل از اتصال مجدد به برق کاملا خشک کنید.


دستگاه قهوه شما

برای از بین بردن رسوبات معدنی که می توانند دستگاه شما را مسدود کنند، محلولی از دو قسمت آب و یک قسمت سرکه سفید را در محفظه آب بریزید، یک فیلتر قهوه را وارد کرده و محلول را از داخل دستگاه عبور دهید. سپس آب زلال را دو بار داخل آن بریزید تا مزه سرکه از بین برود.‌ یکی از راه های قدیمی برای از بین بردن لکه ها از قوری قهوه شیشه ای خود - یا هر گلدان، پارچ و غیره با لکه - این است که کف آن را با نمک خوراکی بپوشانید، تکه های یخ اضافه کنید و وقتی شروع به ذوب شدن کردند، بچرخانید. چند دقیقه. سپس آبکشی کنید.


کابینت های شما

در ادامه ی تمیز کردن وسایل آشپزخانه قبل از اثاث کشی از کابینت ها غافل نشوید. کابینت ها و کشوهای باقی مانده را خالی کنید. وسایل را بسته بندی کنید، خرده های آن را جاروبرقی بکشید و فضای داخلی را پاک کنید.

پیچ ها و دستگیره ها را باز کنید. آنها را در آب گرم و صابون خیس کنید.از یک مسواک برای تمیز کردن مواد زائد از شکاف های بیرونی استفاده کنید.

کشو ها و دستگیره ها را بشویید.

همه چیز را برای یک اسباب کشی و نقل مکان به خانه و محیط جدید مهیا نمایید.

برای دریافت خدمات باربری در شهر قدس با شماره تلفن 09127655311 تماس بگیرید.
مطلب قبلی حفظ امنیت بار در زمان جایجایی
مطلب بعدی چیدن اثاثیه بسته بندی در ماشین باربری
پرینت
420 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید