بلاگ

hejrati
/ دسته‌ها: مجله باربری

حمل و نقل تجهیزات آشپزخانه صنعتی

در مساله خرید و یا جابجایی رستوران ها یکی از مهم ترین مسائل حمل تجهیزات آشپزخانه های رستوران ها و فست فودها است. آنها با تجهیزات صنعتی پیشرفته سبک و سنگینی که دارند، نیازمند خدمات تخصصی  هستند که جابجایی این تجهیزات را به شکلی استاندارد و ایمن بر عهده بگیرد. حمل و نقل تجهیزات آشپزخانه صنعتی با باربری و اتوبار قابل انجام است. انواع تجهیزات آماده سازی و سرمایشی ، دیگ ها و پاتیل های صنعتی ، ظرفشویی صنعتی ، اجاق گاز صنعتی ، میز کار ، گاری حمل بار ، گریل ، میز کباب کشی ، اره استخوان بر ، میز دور چین ، یخچال ویترینی ، گرمخانه شیشه ای ، خمیرگیر و میکسر ، کباب پز ، اسلایسر صنعتی ، ترولی آبچکان ، وان شستشو ، میز سالاد بار ، ماشین ظرفشویی صنعتی ، هود آشپزخانه صنعتی ، کانتر گرم خورشت ، چرخ گوشت صنعتی ، یخ ساز صنعتی ، سینک ظرفشویی صنعتی ، گرمخانه صنعتی ، سبزی خرد کن و سایر وسایل و تجهیزات آشپزخانه های صنعتی را در اسرع وقت و با قیمتی مناسب را می توانید با باربری جابجا کنید و از بابت حمل و نقل آنها آسوده خاطر باشید.


برای حمل و نقل تجهیزات آشپزخانه صنعتی از ترولی عمومی حمل بار (Cargo Trolley) هم استفاده می شود. این وسیله در فروشگاه‌های بزرگ و انبارها برای جابجایی بارهای سنگین کاربرد دارد. وسیله‌ای مفید که عموماً از جنس استیل است البته به فراخور از پلی اتیلن نیز استفاده می‌شود. این ترولی حمل بار از جمله تجهیزات آشپزخانه صنعتی است که به ویژه در قسمت انبار کاربرد دارد. در هنگام خرید این نوع ترولی‌ها باید به سه نکته اساسی توجه کرد:

جنس ترولی: استیل ضدزنگ در محیط مرطوب آشپزخانه اولویت است. برای انبارهای و فروشگاه‌ها از ترولی پلی اتیلن نیز استفاده می‌کنند.

ظرفیت حجمی و وزنی: این ظرفیت در  قسمت آزمایش کارخانه سنجیده شده است و بر اساس آن و نیازتان می‌توانید ترولی مورد نظر را خریداری کنید.

چرخ‌های ترولی: روان بودن، بی‌صدا بودن و دوام چرخ‌ها اهمیت زیادی دارد.

تجهیزات آشپزخانه صنعتی کدامند؟


تجهیزات آشپزخانه صنعتی به دلیل استفاده صنعتی باید از متریال خاصی ساخته شوند تا بتوانند برای مصارف بالا مورد استفاده قرار بگیرند. بطوریکه هم عمر بیشتری داشته باشند و هم از لحاظ بهداشت و ایمنی در سطح بالایی قرار بگیرند. اغلب این وسایل دارای بدنه ای از جنس استنلس استیل 304 می باشند. گاهاَ نیز برای کاهش هزینه ها و سبکی، از متریال گالوانیزه با لایه روکشی ضدزنگ استفاده میشود. تجهیزات ایمنی و اجزای صنعتی دیگری نظیر: شیرآلات صنعتی، ترموکوپل، ترموستات و… نیز از دیگر متریالهای صنعتی درست شده اند. (پلیمر پلی اتیلن، فولاد، abs و…)


 می‌ توان گفت تجهیزات پخت غذا سنگ بنای هر آشپزخانه حرفه‌ ای محسوب می‌ شود. هنگام انتخاب تجهیزات پخت برای رستوران یا کیترینگ خود با توجه به پخت سنتی یا فرنگی، حتما به این فکر کنید که بیشتر به چه وسایلی نیاز دارید. حتما از کارشناسان این حوزه مشاوره بگیرید تا در هزینه‌ های خود صرفه‌ جویی کنید.


اگر تجهیزات با ظرفیت پخت پایین خریداری کنید، ممکن است هزینه کمتری صرف کنید اما در استفاده مداوم ممکن است نیازهای شما را برآورده نکند و در طولانی مدت هزینه بیشتری برای کسب و کار شما به همراه داشته باشد.

اجاق گاز: دستگاه همه‌ کاره‌ ای که در دو نوع گازی و برقی و با تعداد شعله‌های مختلف وجودش در هر آشپزخانه‌ای ضروری است. اجاق گاز می‌ تواند رومیزی، کابین‌دار یا فردار باشد.

سرخ‌کن صنعتی: سرخ کردن به روش غوطه‌وری برای سیب زمینی خلال، انواع سوخاری‌ ها و سایر موارد دلخواه با این دستگاه انجام می‌ شود.

باربری در شهر قدس 

باربری قلعه حسن خان

 


گریل صنعتی: برای گریل کردن گوشت، مرغ و انواع سبزیجات دستگاه گریل استفاده می‌ شود. این دستگاه به صورت گریل سنگی لاواستون و گریل گازی رومیزی یا کابین دار در دسترس است.


تابه گردان: تابه‌ های گردان با رعایت اصول ایمنی و بهداشتی برای آشپزی آسان‌ تر در آشپزخانه‌های صنعتی حرفه‌ای به کار برده می‌ شوند. این دستگاه با سرخ کردن همزمان حجم زیادی از مواد غذایی مانند مرغ، ماهی، کتلت، بادمجان، سیب زمینی و... کارآیی زیادی دارد.   


دم‌کن برنج: این دستگاه برای دم کردن برنج دانه‌گیری شده به کار می‌رود. حرارت غیرمستقیم و یکنواخت این دستگاه باعث می‌شود برنج بهتر دم بکشد و خوش‌خوراک‌تر شود.


دیگ: دیگ خورش‌پز و دیگ چلوپز صنعتی برای پخت غذاهای ایرانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. 


فر صنعتی: فر بخارپز ایستاده تحت فشار، فر پیتزا (یک طبقه و دو طبقه)، فر کانوکشن و فر کامبی یا فر پخت ترکیبی که برای پخت انواع غذاها به کار می‌رود، در این دسته قرار دارند.


کباب‌پز: کباب‌پزها در سه مدل گازی، زغالی و تابشی در بازار ارائه می‌شوند. کباب‌پز اتوماتیک با امکان تخلیه خودکار کباب‌ها جهت عدم آسیب و افزایش سرعت تخلیه برای پخت انواع کباب برگ، کوبیده، جوجه و گوجه کاربرد دارد.


سالاماندر: این دستگاه در فست‌فودها برای پخت همبرگر، آب کردن پنیر پیتزا و پخت بدون روغن انواع استیک، هات داگ و... به کار می‌رود. سیستم حرارت دستگاه به صورت تابشی و از بالا است.


گرمخانه: این دستگاه که به صورت رومیزی و ایستاده در بازار موجود است، در رستوران‌ها و آشپزخانه‌های صنعتی غذاهای آماده را تا زمان سرو در دمای خاصی نگه می‌دارد.


توستر برای آماده کردن نان و شیرینی برای سرو، مایکروویو برای گرم کردن سس‌ها، یخ‌زدایی غذاهای منجمد و گرم کردن مجدد و انواع دستگاه‌های قهوه ساز از دیگر تجهیزات پخت به شمار می‌روند.


تجهیزات سرمایشی کاربردی در آشپزخانه‌های صنعتی تنوع زیادی دارد. حتما ظرفیت و شکل این تجهیزات را در هنگام انتخاب در نظر بگیرید.


انواع یخچال و فریزر صنعتی در مدل‌های ایستاده و میز کاری، آبسردکن ایستاده، یخساز، فالوده‌ساز، بستنی‌ساز، سردخانه بیمارستانی، تاپینگ‌های بستنی و پیتزا از جمله تجهیزات سرمایشی به شمار می‌آیند که بسته به نیاز مشتریان قابل سفارش است.


مطلب قبلی رزرو اینترنتی باربری
مطلب بعدی تعداد کارتن برای اسباب کشی
پرینت
612 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید